Alle lopper i menuen til højre kan ses og/eller afhentes i Silkeborg, og jeg bringer også gerne ud i Århus og omegn. Bor du ikke i Århus/Silkeborg, kan varene også sendes med Post Danmark, og i så fald tillægger jeg porto og ekspeditionsgebyr. Forsendelse sker på eget ansvar, men jeg forsøger selvfølgelig efter bedste evne at pakke alt så forsvarligt som muligt, så de kan klare en tur gennem kongeriget :o)

mandag den 11. marts 2013

Nostalgisk gensyn

Mine forældres loft gemmer på mange skatte fra mine glade barndomsår, og mit seneste fund derhjemme var mit gamle dukkehus med en masse tilbehør til. Det er alt sammen skævt i størrelsen ift. dukkerne og selve huset, men ikke desto mindre synes jeg at det er skønt, og det bringer en masse minder frem hos mig. Lærke og Albert har begge taget dukkehuset til sig og elsker at lege med det, og jeg må også indrømme, at jeg tager mig selv i at indrette den lille rønne et par gange om ugen stadigvæk... :-)

Badeværelse. Desværre har toilettet mistet sit bræt...
Soveværelse. Her er vinduesrammen knækket af, men det kræver bare lige en klat lim, forestiller jeg mig....

Stue i to niveauer m. skænk, kukur, pejs, hundekurv (og hund udenfor billedet)
Køkken m diverse redskaber, og udenfor: postkassen, som bliver brugt flittigt (om ikke til andet så til at flå af muren hele tiden...!)

Dukkehuset har endnu sine originale tapeter og tæpper og det emmer i det hele taget af de glade 80ere. Nu også af de glade 10ere :-)


4 kommentarer:

  1. Jeg brugte også timer med mit dukkehus! Desværre døde det af fugt på loftet :) Fedt at dit er intakt

    SvarSlet
    Svar
    1. Øv, hvor ærgeligt. Men sådan er det vist desværre også gået enkelte af mine skatte på loftet. Heldigvis er dette stadig tip/top.

      Slet
  2. Øj, hvor fint! Samlede selv på meget fine, smukke dukkehus ting som barn, til mine fine, skrøbelige porcelænsdukkefamilie - tingene kostede en formue (særligt i en ti årigs optik) - men nøj hvor var det også flot. Har det også gemt til en solskinsdag.

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, hvor fint. Det lyder som noget, der skal passes på!! Og det er altså bare helt særligt, når man kan finde det frem igen... :-)

      Slet